Wednesday, July 11, 2007

hej

Och juste, eh, igår blev jag inlåst i mitt eget rum.
Jag gick in i mitt rum, stängde dörren, ringde ett samtal och när jag skulle ut igen gick dörren inte att öppna. alltså, den gick verkligen inte att öppna!
jag skrek och bankade allt vad jag kunde för att mina föräldrar skulle komma och försöka släppa ut mig, mig nejnej, dom "hörde" inte.
jag ringde tillochmed från mobilen till hemtelefonen för att få deras uppmärksamhet, men nejnej, det hörde dom inte heller. hur man nu kan undgå vår ringsignal när man sitter i soffan.
nåväl, fanns inget annat alternativ för mig än att klättra ut genom fönster och gå in genom ytterdörren. när jag kommer in frågar mamma var jag har varit. tack för den.

sen går jag, och när jag kommer hem ganska sent går dörren fortfarande inte att öppna.
pappa har ffs tillochmed plockat bort dörrhandtaget, men nej, det gick inte. den vägrade.
jaha, var ska jag sova då? och pyjamas? och underkläder till imorgon?

eftersom att jag duschade när jag kom hem, och inte hade något att sätta på mig var det ganska viktigt att skaffa fram något. jag fick gå ut på gården (iklädd en handduk klockan ett på natten), klättra in genom fönstret, ta ut täcke, underkläder, kläder till imorgon, pyjamas, kudde, hörlurar och annat nödvändigt. sen fick jag traska in igen. måste ha varit en rolig syn för grannarna, tänk ett telefon samtal till polisen:
-jo jag såg en galning iklädd randig handduk och toffllor klättra in genom en utav mina grannars fönster och sen komma ut med deras kläder och kuddar!!

jaja. jag fick sova på soffan i alla fall.
idag fick vaktmästaren komma, hon bytte ut typ hela dörren. badrumsdörren också, varför vet jag inte.

jag vet fortfarande inte varför dörren inte gick att öppna. den fungerade innan.

2 comments:

Vera said...

hahahahaha, hur lyckas du sophie? :]

Sophie said...

jag vet inte:[ haha