Monday, December 10, 2007

I've noticed, people, they all have motives

för första gången på länge känns det som om allt kommer bli bra.
anar inte vilken lättnad.
fast ju mer jag grubblar på det, desto mer..osannolikt känns det som.
jag borde bara låta det vara.
bara..pusta ut.
och lyssna på musik.
så blir allt bra.

jultemat idag på klassråd+ sams idag var bäst.
så jävla kul. sånt gör skolan värd. dom gör skolan värd.

juste, hade samtal med syon idag ang. gymnasie. gick asbra. fast hon skällde ut mig för att jag aldrig pluggar (gör jag aldrig ju) och att "sånna som jag" (som inte behöver plugga) har det för lätt och att jag måste börja lägga upp en plan varje vecka och följa den. "den nya sophie" kallade hon planen.
jag har inte lust med någon ny sophie. jag trivs bra med den gamla.
fast jag tycker om förändringar. det är kul. fast liksom..med den nya sophie menade syon; nya pluggisen sophie.
är jag redo att anstränga mig?
och inte bara med skolan nu.
är jag redo att börja skärpa mig, och inte släppa taget om allt?
fast detta med att bli disciplinerad och lägga upp planer och sedan följa dom...
är så inte jag.
oorganiserad, slarvig, oseriös...det är mer jag.
detta inlägget blev längre än jag trodde.
kanske borde ta och göra upp en plan på min andra blogg (inte ivanesej utan jagharhuvudvärk som jag lägger upp datum, komihåg osv på). inte för att följa den..utan mest för att ha en plan.
jag brukar aldrig ha planer.
jag vet inte mina planer för kvällen förens 5min innan jag ska gå. och så trivs jag. ovetande.
vad har vi kommit fram till nu?
jag är:
oorganiserad, slarvig, oseriös, ovetande.
jag ska bli mer:
disciplinerad, seriös, bildad, organiserad...

vet ni hur jag tycker det låter?
ofantligt tråkigt!

kan ju fan komma in på natur/petri utan det där.
så.
vem är med på lussevaka/supa på onsdag/torsdag?!?!!??!

No comments: