Thursday, May 3, 2007

hemkunskap på rönnen

Fredrik(läraren) öppnar dörren och släpper in oss i klassrummet.

Jag måste hämta plåster för jag råkade skära mig i fingret så jag missar första 5 minuterna av lektionen. Istället springer jag runt med oliver och letar efter plåster.
När jag kommer in sätter jag mig brevid emma och börjar snacka med dom andra runt.

Helt utan förvarning lämnar Fredrik klassrummet. Fast det brukar han göra så ingen blev förvånad. Jag märkte nt äns att han stack.

Fortsätter snacka (fotboll) med dom runt om mig, vi är väl en aning högljudda, men vafan, vi hade ju ingen lärare.
Plötsligt står Fredrik i dörröppningen med tårar i ögonen och snackar om hur respektlösa vi är.

Så säger han "jag brukar inte lämna klasser med denna gången orkar jag inte" så går han ut.
Alla blir vi en lite förvånade.
men bara lite.
Medans vi väntar på att den överkänslige Fredrik ska komma tillbaka fortsätter vi snacka.
Efter ett tag går David och kollar om Fredrik möjligtvis sitter utanför klassrummet och gråter.

Det gör han inte.
Istället kommer rektorn in och frågar vad som hände.

Jag svarar med "jo men han bara kom, sen gick han, sen kom han och gick igen, vi fick inga uppgifter eller nått att göra så säger han att vi är respektlösa, vi hade inte gjort något"
rektorn ba jaja nähä...så går han med.

David tar till sig klassen och agerar vikarie och får oss att säga lite rengöringmaskiner (nicole svarar microvågsugn) tills rektorn kommer in igen och säger vilka sidor vi ska läsa.

Såklart läser ingen, jag och emma går och köper glass i kafeterian istället.
När vi kommer tillbaka har klassen börjat agera zigenarfest, medans David står framför tavlan och förtvivlat skriker "TYSTA" men ingen bryr sig om honom (vi kastade bara pappersbollar på honom) tills han får oss att leka lekar (dissningstävlingar) tills lektionen är slut.

måste bara tillägga: NICOLE FEEES!! hahahahahahahhahahahaha (inte på riktigt då)

No comments: