Wednesday, March 12, 2008

I'll sing it one last time for you

jag kan inte sova. ännu en gång. vad är detta.
ibland funderar jag så otroligt mycket. på vad det kan bero på. alla tankar. och funderingar. och dagdrömmar. åh, jag dagdrömmer.
alltid, när jag inte orkar. spelar upp dom perfekta scenarierna för mig själv, om allt och alla. om sommaren, om vintern, om människor, om pojkar, vad som hade kunnat hända osv.

imorgon har jag hkkprov. så fruktansvärt tråkigt att jag inte kan förmå mig att läsa 50sidor om hur man putsar fönster. det går inte.
tar jag upp boken somnar min hjärna och mina ögon riktigt vägrar att ta in vad dom läser. jag sitter hellre och lyssnar på rapport om a-ekonomi.

förövrigt hittade jag och erik på en låt. förutom att han gjorde typ all melodi själv och la till ackorden på piano. jag hittade bara på halva texten.
låten handlar om en kanin som han leker med, och som han tillslut råkar döda i mitten av ett fotbollsspel (han kliver på den).

jag tyckte den var väldigt fin. och jag skäms något oerhört över att jag först trodde att kaninen egentligen skulle representera en kroppsdel, för det skulle den ju gjort i vanliga fall om jag skrev låtar med någon annan.

skäms, sophie. skam på dig för att du tänker så fula tankar.

No comments: