Wednesday, March 26, 2008

jag kan inte sova därav väldigt många inlägg idag

http://www.youtube.com/watch?v=Quba72Xli8o

drömpojken Pete intervjuas utanför en oasiskonsert, ung, oberömd, drogfri, katefri och allt det där.
jag älskar denna videon.

Alla som inte håller med om att pete doherty ÄR ett musikaliskt geni riskerar att få en smäll av mig. dock är jag rätt klen men det kan jag ju vara tyst om.
han är i alla fall den mest genialiska personen in our life time.
jag bryr mig inte om att han är en junkie. han är fin ändå.
men titta på videon. han har inte alltid varit så sunkig. även om jag tycker om honom sunkig. men det är väl en smaksak i quess.

Notera hur han öppnar munnen gång på gång för att prata men intervjuaren fortsätter dra bort mikrofonen. Och notera hur han liknar den där gula fågeln Tweety. Notera Petes svar "Trousers" på frågan "If there was one word to sum Oasis up, what would that word be?". Och notera intervjuarens kommentar "This guy's brilliant".

No comments: