Saturday, November 3, 2007

Come on it's time for something biblical

i torsdag kollade vi film här (white noise& the shining), jag erik alice vera hedda& kevin.
det var väldigt roligt, speciellt när vi upptäckte en spindel i taket och alice skulle sopa ner den. har rolig video. är ni trötta på mina videos? hrmmm....

i alla fall.
igår var det ju sista kvällen med erik så vi bestämde oss för att inte hitta på något speciellt utan istället bara vara här& titta på film vi två. hannibal, amityville horror (gosh hatar den filmen har så dåliga minnen från första gången jag såg den, jag var ensam, hade feber& yrade. lyckat att kolla på skräckis då liksom)
vi var uppe typ hela natten vilket kanske inte var världens bästa idé med tanke på att vi var tvunga att gå upp 8 idag för att eriks tåg gick halv 10.

där står vi på tåget och kramar adjö.
jag- tänk så åker tåget nu hahah
erik- haha ellerhur
..
(jag vinglar till)- skit det kändes som om tåget åkte hahaha
tittar ut genom fönstret. ser att tåget åker.
jag- skit, varför händer alltid sånthär mig?
erik- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

så skrattade vi i typ 10 min tills vi såg att biljettkontrollanten var påväg och att jag faktiskt inte hade någon biljett eftersom att det inte var meningen att jag skulle sitta på tåget utan bara vinka av erik. jag tänkte skit samma, vi säger som det är så får jag väl böta då. men när han är två pers bakom oss får jag panik och springer till andra änden av tåget för att han inte ska kunna ta min biljett innan nästa hållplats. för att se att det finns en till kontrollant som tar biljetter från andra hållet. står i mitten och ser hur båda närmar sig. känner svetten bryta fram.
sen hör jag en röst som liknade änglaspel i mitt huvud
- lund C, nästa!
jag knuffar mig fram till dörrarna och precis när båda kontrollanterna står brevid mig (två också!) och jag trycker frenetiskt på dörröppnarna öppnar dörrarna sig och jag praktiskt taget springer ut på perrongen. vinkar hej då till erik som sett allt och sitter och skrattar, och kommer på att jag står i en stad där jag inte känner någon och har ingenstans att ta vägen.
jaja, ringer päronen (som skrattar i ungefär en halvtimme innan pappa säger att han kan väl komma och hämta mig om en halv timme då) och sätter mig på en busshållsplats.
köper en snusklubba på pressbyrån (det enda jag hade råd med) och tackar mig själv som lyckats sätta mig en en sådan här sits.
jag hade sovit ungfär 2timmar, hade ingen kofta utan bara jacka på linnet (tur att jag tog kevins tjocka halsduk i alla fall!) och var helt osminkad (inte mitt största problem).
känner i jackfickorna och upptäcker mina hörlurar till mobilen!
blev otroligt lycklig och satte i dom och satt och lyssnade på kent, the strokes& muse tills min pappa kom (ungefär en timme senare för han är långsamare än skalman, överdriver inte).
kommer hem och går och lägger mig i kevins säng (tur att han har en stor säng) och sover med honom till kl 1400 ungefär, då jag går upp.
och nu sitter jag här.
mycket jag skrivit. whatever. nu har ni hela historien om hur sophie lyckades hamna på ett tåg utan biljett.

No comments: