Tuesday, November 27, 2007

don't waste your time, or time will waste you!

idag var det studiedag.
vilket borde menas med studiedag, alltså, dagen då man gör läxor.
så tyckte alla andra i alla fall. jag däremot sov hos emma, åt upp hennes bröd, (med johanna& nicole) sen gick jag hem, lyssnade på musik, datorn och ja..var allmänt lat. typ.
sen varre öppethus på petri.
jag och johanna satt mest och asgarvade när en kille som gick trean-science snacka/höll föredrag.
jag vet inte ens vad vi skrattade åt (kanske åt att han glodde på oss om fan? varför gjorde han det?).
det var rätt genant att sitta där och försöka hålla inne sitt skratt, det var ju massa andra människor som satt där och faktiskt lyssnade på vad människan sa. johanna satt och tänkte: mitt marsvin kommer dö, mitt marsvin kommer dö! men då skrattade hon bara ännu mer.
jag tänkte: mormor! mormor! och försökte titta upp i taket. det hjälpte inte heller.
vi två är totallt omöjliga. annars strosade vi mest omkring och tittade in lite här och där.
det blir sam-journalistik som första val för mig nu, har jag bestämt. känns helt rätt.

efter det kom jag hem, åt och lite sånt. sen kom hedda hit. det var trevligt. vi vräkte chips som alla andra tisdags/onsdagskvällar.
och nu..ja. här sitter jag. har inte pluggat ett dugg.
fast jag vet att vi har hemkunskapsförhör imorgon, som jag måste kunna om jag vill behålla mitt mvg, och franskaprov på torsdag som jag måste få bra på om jag vill höja mitt betyg.
jag hatar franska! eller nej, jag hatar inte franska, jag älskar franska, men jag hatar jenny!!!!
hon får mig att hata franska, och det får mig att hata henne ännu mer!!!
fattar ni?
äh. som om någon någonsin fattar vad jag menar.

No comments: